Who we are
Astiavuokraus- ja toimitusehdot
1. SOPIJAOSAPUOLET JA SOVELTAMISALA
Näitä sopimusehtoja sovelletaan Groomi Oy:n (jäljempänä “Vuokralleantaja”) ja vuokraajan
(jäljempänä “Vuokraaja”) välisiin tapahtumatarvike, valotekniikka, kaluste-, astiavuokra- ja palvelu (jäljempänä ”kalusto”) sopimuksiin.
Ehdot pätevät kaikkiin tapahtumatarvike, valotekniikka, ruokapalvelu-, kaluste-, astiavuokra- ja palvelusopimuksiin, ellei toisin ole kirjallisesti sovittu.
2. VUOKRA-AIKA
Laite- kaluste ja astivuokrausten osalta vuokra-aika alkaa päivästä, jolloin tilaus on toimitettu asiakkaalle vuokrasopimuksessa mainittuun osoitteeseen tai on ollut sovitusti noudettavissa vuokralleantajan varastosta. Vuokra-aika päättyy päivänä, jolloin kalusto palautetaan kaikkine vuokrattuine tarvikkeineen vuokralleantajalle tai kun vuokranantaja noutaa kaluston sovitusta noutopaikasta. Vuokra-aikaan luetaan nouto- ja palautuspäivät. Julkinen hinnasto nettisivulla ja verkkokaupassa oikeuttaa enintään 4vrk:n vuokra-aikaan. Pidemmästä vuokra-ajasta annamme tarjouksen ja sovimme erikseen.
3. VUOKRAUKSEN KOHDE
Vuokrauksen kohteena on vuokralleantajan ja vuokraajan sopima kalusto sellaisena ja niine
tarvikkeineen ja lisälaitteineen kuin vuokralleantaja on vuokrasopimusta tehtäessä ne kirjallisesti
yksilöinyt. Vuokraaja on velvollinen kalustoa vastaanottaessaan tarkastamaan kaluston määrän,
laadun ja kunnon. Mikäli kalusto antaa aihetta huomautuksiin, on vuokraajan tehtävä siitä ilmoitus vuokralleantajalle välittömästi. Jälkikäteen reklamoidut mahdolliset puutteet tai vialliset vuokralaitteet eivät oikeuta hinnan alennuksiin tai hyvityksiin.
4. KALUSTON LUOVUTTAMINEN
Kalusto luovutetaan vuokraajalle vuokralleantajan toimipisteellä. Mikäli muusta luovutuspaikasta on sovittu, vastaa vuokraaja kuljetuskustannuksista, ellei muutoin ole erikseen toisin sovittu.
Vuokralleantaja ja vuokraaja voivat kirjallisesti sopia kalusteiden asemoinnista tilaan pohjakuvan tai muun vuokraajan ohjeistuksen mukaisesti. Astioiden osalta toimitustapana on jättö vuokraajan osoittamaan paikkaan katutasoon.
5. VUOKRAKALUSTON KÄYTTÖ
Vuokraajan tulee tutustua kaluston turva- ja käyttöohjeeseen ja noudattaa vuokralleantajan antamia rakennus- tai pystytysohjeita. Vuokraajan tulee varmistaa vuokralaitteiden ja kaluston soveltuvuus kulloisenkin tapahtuman yhteydessä sen mahdolliset erityispiirteet huomioiden. Vuokraajan tulee käyttää kalustoa huolellisesti vain niille tarkoitettuun tavanomaiseen käyttöön, käyttää laitteita käyttöohjeiden mukaisesti ja puhdistaa kalusto käytön jälkeen. Tavanomaisia hoito- ja ylläpitotoimenpiteitä lukuunottamatta vuokraaja ei saa korjata tai kolmannella osapuolella korjauttaa tai tehdä omia asennuksiaan vuokrakalustoon ilman vuokralleantajan antamaa suostumusta. Vuokrakalustoa ei myöskään saa viedä maasta ilman vuokralleantajan erikseen antamaa kirjallista suostumusta.
6. VUOKRAUSKOHTEEN PALAUTUS
Vuokraajan tulee palauttaa vuokrakalusto vuokralleantajalle välittömästi vuokrakauden päättyessä
puhdistettuna ja muutoin samassa kunnossa kuin se oli vuokralle luovutettaessa. Kalusto tulee
palauttaa samaan varastoon, josta vuokraus on tapahtunut, ellei muuta ole kirjallisesti sovittu.
Palautuksen viivästyessä vuokra veloitetaan vuorokausi kerrallaan käyttäen samaa yksikköhintaa kuin vuokratessa.
Vuokralleantaja ja vuokraaja voivat kirjallisesti sopia vuokrakaluston noudosta vuokraajan etukäteen ilmoittamasta osoitteesta. Mikäli vuokralleantaja suorittaa pelkästään noudon, on vuokraaja velvollinen huolehtimaan, että hänellä vuokrakäytössä olleet kalusteet ja astiat on pakattu niille tarkoitettuihin kuljetuslaatikoihin ja/tai -kehikoihin toimitusta vastaavalla tavalla.
Vuokralleantaja ja vuokraaja voivat kirjallisesti sopia kalusteiden purkamisesta pois tilasta etukäteen laaditun suunnitelman mukaisesti. Astiat noudetaan aina vuokraajan toimesta valmiiksi pakattuina, vuokraajan etukäteen ilmoittamasta paikasta. Jos tilaisuuteen sisältyy myös vuokralleantajan toimittama catering palvelu hoitaa vuokralleantaja myös astioiden edellämainitun logistiikan.
Vuokraajan tulee lähtökohtaisesti, jollei muuta ole kirjallisesti sovittu, pakata vuokratut laitteet ja tavarat samoin ja samaan paikkaan kuin ne olivat toimitettaessa sekä edesauttaa selkeää ryhmittelyä noudettavalle vuokrakalustolle. Mikäli palautettavan tai noudettavan tavaraerän joukossa on muita kuin vuokralleantajan omistuksessa olevia astioita taikka kalusteita, on vuokraajan noudettava tai sovittava tavaran toimituksesta vuokralleantajan kanssa 30 vuorokauden sisällä siitä kun alkuperäinen vuokraus on päättynyt. Vuokralleantaja säilyttää tämän tyyppisiä vuokraajan tai kolmannen osapuolen kalusteita tai omaisuutta enintään 30 vuorokauden ajan jonka jälkeen vuokralleantajalla on oikeus hävittää hallussaan olevat tuotteet.
7. VUOKRAAJAN VASTUU
Vuokraaja on velvollinen korvaamaan vuokrakalustolle vuokra-aikana aiheutuneet vahingot ja kustannukset. Vuokraaja on velvollinen korvaamaan vuokra-aikana tuhoutuneen tai kadonneen kaluston sen uushankinta-arvoon. Vuokralleantajalla on oikeus periä mahdolliset vuokrakaluston puhdistus- ja kunnostuskulut vuokraajalta erikseen. Vuokraaja vastaa työturvallisuus- ym. määräysten mukaisten tarkastusten suorittamisesta sekä kaikista tarvittavista luvista.
8. VUOKRAAJAN VASTUU TOIMITUSTEN, NOUTOJEN, ASENNUSTEN, PURKUJEN JA MUIDEN PALVELUIDEN SUHTEEN
Mikäli vuokratun kaluston tai tilatun palvelun toimitus / noutaminen / asennus / purku viivästyy
sovitusta ajasta johtuen tilaajasta tai hänen muista alihankkijoistaan, on vuokralleantaja oikeutettu
laskuttamaan vuokraajaa viivästystunneista aina alkavalta tunnilta.
Jos vuokraaja on tilannut tuotteet Groomi Oy:n kuljetuksella/palautuksella niin, että toimitus- ja/tai palautusajat ovat toimitusosoitteessa voimassaolevien sallittujen tavarantoimitus- tai pysäköintiaikojen ulkopuolella, on vuokraaja vastuussa mahdollisista pysäköintivirhemaksuista. Vuokralleantajan toimituksen edellytyksenä on että tavara pystytään toimittamaan niin sanotusti ovelle asti ajoneuvolla. Tilaaja vastaa kaikista mahdollisista pysäköintivirhemaksuista jotka ovat liittyvät tilauksen toimitukseen tältä osin. Mahdolliset pysäköintivirhemaksut laskutetaan tapahtumatarvikkeen Groomi Oy toimesta kyseisen tilauksen laskutuksen yhteydessä tai jälkikäteen mikäli tilaus on jo maksettu.
9. VUOKRALLEANTAJAN VASTUU
Vuokralleantaja vastaa kaluston normaalista kulumisesta aiheutuvista korjauskustannuksista.
Vuokralleantaja ei vastaa kaluston käytöstä tai rikkoutumisesta vuokraajalle mahdollisesti
aiheutuvista välillisistä tai välittömistä kustannuksista tai vahingoista.
10. VAKUUTUKSET
Vuokrakalusto ei ole vuokralleantajan toimesta vakuutettu. Vuokraaja vastaa vuokrakaluston
asianmukaisesta vakuuttamisesta. Mikäli vuokralleantaja suorittaa kaluston kuljetuksen tai
lähetyksen vuokraajan lukuun, on vuokralleantajalla oikeus ottaa kuljetusvakuutus vuokraajan
lukuun.
11. SOPIMUSRIKKOMUS
Mikäli vuokraaja laiminlyö erääntyneiden vuokrien maksamisen tai muutoin olennaisesti rikkoo
tämän sopimuksen ehtoja, on vuokralleantajalla oikeus purkaa tämä sopimus heti ja ottaa
vuokrakalusto takaisin haltuunsa vuokraajaa kuulematta. Samanlainen oikeus vuokralleantajalla on, jos vuokraajan toiminta tai hänen taloudelliset olonsa osoittautuvat sellaisiksi, että on painavia syitä olettaa hänen laiminlyövän maksuvelvollisuutensa tai muutoin jättävän sopimusvelvollisuutensa olennaisilta osin täyttämättä. Vuokraaja on velvollinen korvaamaan vuokrasopimuksen purkamisesta vuokralleantajalle syntyneet kustannukset ja vahingon.
12. CATERING TILAUKSET
Catering eli ruokapalvelutilaukset tulee vahvistaa kokonaisuudessaan viimeistään 8vrk ennen tilaisuuden alkua. Tämän jälkeen esimerkiksi erikoisruokavalioita ei välttämättä pystytä huomioimaan. Myös laskutus perustuu vähintään ja viimeistään tuolloin vahvistettuun henkilömäärään ja tilaukseen perustuen.
12. YLIVOIMAINEN ESTE
Vuokralleantaja ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos luonnoneste, pandemia, tulipalo, konevaurio tai siihen verrattava häiriö, lakko, työsulku, sota, liikekannallepano, vienti- tai tuontikielto, kuljetusvälineiden tai henkilökunnan poikkeuksellinen puute, valmistuksen lopettaminen, liikennehäiriö tai muu sellainen este, jota vuokralleantaja ei voi voittaa, estää cateringpalveluiden, kaluston tai sen osan toimittamisen.
Myös silloin, kun sopimuksen täyttäminen edellyttäisi uhrauksia, jotka ovat kohtuuttomia verrattuna vuokraajalle siitä koituvaan etuun, ei vuokralleantaja ole velvollinen täyttämään sopimusta.
Vuokralleantaja ei ole velvollinen korvaamaan vuokraajan sopimuksen täyttämättä jättämisestä
aiheutunutta vahinkoa ja hän voi myös purkaa sopimuksen. Sama koskee myös categing palveluita kokonaisuudessaan.
13. VUOKRASOPIMUKSEN SIIRTÄMINEN
Vuokraajalla ei ole oikeutta siirtää vuokrasopimusta eikä luovuttaa vuokrakalustoa osaksikaan
kolmannelle osapuolelle ilman vuokralleantajan kirjallista suostumusta.
14. MAKSUTAVAT JA -EHDOT
14.1. Yritysasiakkaat
Tarkistamme aina luottotiedot joka on edellytys laskutukselle. Uudet asiakkaat laskutetaan tavaran noudon yhteydessä tai ennakkolaskulla. Ennakkolaskussa tilaus astuu voimaan, kun suoritus näkyy tilillämme.
Sopimusasiakkaat laskutetaan 7 päivän kuluessa tavaran palautumisen tai catering tilaisuuden jälkeen.
Laskutuksessa sovelletaan 14 päivän maksuehtoa. Lähetämme laskut ensisijaisesti verkkolaskuna.
Pyydettäessä erikseen laskutus onnistuu myös sähköpostiliitteenä tai paperilaskulla. Näissä tapauksissa laskulle lisätään laskutuksen kulu 7 € + alv 24 %.
14.2. Yksityisasiakkaat
Yksityisasiakkaat laskutetaan tavaran noudon tai toimituksen yhteydessä korttimaksuna. Erikseen sovittuna voimme myös toimittaa ennakkolaskun. Ennakkolaskussa tilaus astuu voimaan, kun suoritus näkyy tilillämme.
Siinä epätodennäköisessä tilanteessa, jossa asiakkaan maksun viivästyy sovitusta, viivästyskorko on korkolain mukainen 7,0 %.
Groomi Oy pidättää itsellään oikeuden periä tilauksen arvoa vastaavan vuokravakuuden ja/tai ennakkomaksun harkintansa mukaan.
15. ASTIOIDEN PUHDISTUSPALVELU
Vuokraaja voi astiavuokrauksen yhteydessä valita, puhdistaako hän palautettavat astiat itse,
vai ostaako hän tilaukselle puhdistuspalvelun. Puhdistuspalvelun hinta on 15 % astiatilauksen arvosta.
Verkkopalvelu laskee tilaukselle puhdistuspalvelun automaattisesti. Vuokraajan tulee poistaa palvelu vuokrakorissa ennen tilauksen lähettämistä, mikäli hän haluaa puhdistaa astiat itse. Puhdistuspalvelun valinta on sitova, eikä puhdistuspalvelun arvoa hyvitetä tilaukselta jälkikäteen, vaikka vuokraaja olisikin puhdistanut astiat itse.
16. PIENTILAUSLISÄ
Summaltaan 100 € + alv pienempiin vuokra- tai cateringsopimuksiin
lisätään pienlaskutuslisä 10 € + alv.
17. PIKATILAUS
Kuluvalle päivälle ja seuraavalle tehdyistä tilauksista veloitetaan pikatilauslisä 49€ +alv 25,5%
18. PERUUTUSEHDOT
Alle 14 vrk ennen sovittua vuokrakalusto-, tai palvelukokonaisuustoimitusta tehdyssä peruutuksessa maksu on 10 % laskun loppusummasta. Alle 7 vrk ennen sovittua toimitusta tehdyssä peruutuksessa maksu on 25 % laskun loppusummasta.
Alle vuorokauden sisällä sovitusta toimituksesta tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % laskun loppusummasta.
Catering eli ruokapalvelutilausten osalta viimeistään 8vrk aiemmin vahvistettu tilaus toimii laskutusperusteena. Myöhemmin kuin 8vrk ennen tilauksen tai tilaisuuden alkua peruttu tilaisuus laskutetaan vähintään niiltä osin kuin palvelun toimittajalle (”vuokraaja”) syntyy kuluja esimerkiksi raaka-ainetilauksien, henkilökunnan varauksien, tilavarauksien tai esimerkiksi alihankintavalmisteluista syntyneiden kulujen osalta.
19. SOVITTELU
Kaikki tästä vuokrasopimuksesta johtuvat riitaisuudet ratkaistaan vuokralleantajan kotipaikan
alioikeudessa tai vuokranantajan niin tahtoessa vuokraajan kotipaikan alioikeudessa.
Groomi Oy
Y-tunnus: 2505968-2
Timalantie 83b
FI-02580 Siuntio
Comments
Rekisteri- ja tietosuojaseloste
Tämä on Groomi Oy:n henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste.
1. Rekisterinpitäjä
Groomi Oy, Timalantie 83B, 02580 Siuntio
s-posti: tilaukset@tapahtumatarvike.fi
2. Rekisteritietopyynnöt
tilaukset@tapahtumatarvike.fi
3. Rekisterin nimi
Asiakasrekisteri
4. Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on jokin tai jotkin seuraavista:
– henkilön suostumus (dokumentoitu, vapaaehtoinen, yksilöity, tietoinen ja yksiselitteinen)
– sopimus, jossa rekisteröity on osapuolena
– laki
– rekisterinpitäjän oikeutettu etu esimerkiksi asiakassuhde, työsuhde, jäsenyys. Tässä tapauksessa pääsääntöisesti ja lähes poikkeuksetta asiakassuhde.
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on yhteydenpito asiakkaisiin, asiakassuhteen ylläpito, markkinointi ja tämän tyyppiset yrityksen toimintaan liittyvät toimenpiteet.
Tietoja ei kuitenkaan käytetä automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin.
5. Rekisterin tietosisältö
Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat: henkilön nimi, asema, yritys/organisaatio, yhteystiedot (puhelinnumero, sähköpostiosoite, osoite), www-sivustojen osoitteet, tiedot tilatuista palveluista ja niiden muutoksista, laskutustiedot, muut asiakassuhteeseen ja tilattuihin palveluihin liittyvät tiedot.
6. Säännönmukaiset tietolähteet
Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan asiakkaalta mm. www-lomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, sosiaalisen median palvelujen kautta, sopimuksista, asiakastapaamisista ja muista tilanteista, joissa asiakas luovuttaa tietojaan.
7. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti muille tahoille. Tietoja voidaan julkaista siltä osin kuin niin on sovittu asiakkaan kanssa.
Tietoja voidaan siirtää rekisterinpitäjän toimesta myös EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.
8. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Kun rekisteritietoja säilytetään Internet-palvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Rekisterinpitäjä huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä palvelimien käyttöoikeuksia ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.
9. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).
10. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamiseen rekisteristä. Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet kuten henkilötietojen käsittelyn rajoittaminen tietyissä tilanteissa. Pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa joka käytännön tasolla on noin 30 päivän kuluessa tietopyynnön vastaanottamisesta.